Pogromcy Smoczego Ognia
Czy chcesz zareagować na tę wiadomość? Zarejestruj się na forum za pomocą kilku kliknięć lub zaloguj się, aby kontynuować.


Forum gildii Pogromcy Smoczego Ognia (Nexus)
 
IndeksLatest imagesSzukajRejestracjaZaloguj

 

 [Taktyki] Onyxia's Lair

Go down 
AutorWiadomość
Ghaneal

Ghaneal


Male Aquarius Horse
Liczba postów : 93
Data aktywacji : 12/04/2011
Wiek : 34
Skąd : Wrocław
Rasa : Orc / Tauren
Klasa : Shaman / Druid

[Taktyki] Onyxia's Lair Empty
PisanieTemat: [Taktyki] Onyxia's Lair   [Taktyki] Onyxia's Lair EmptyCzw Cze 02, 2011 7:35 pm

Onyxia's Lair
http://www.wowhead.com/zone=2159/onyxias-lair
gildyjna 25-tka w każdy poniedziałek o godzinie 21:30
[Taktyki] Onyxia's Lair 21759

Raid znajduje się w południowej częsci Dustwallow Marsh. Jest to jedyny Raid na lvl 80+ znajdujący się poza Northrend. Loot z 10-tki i 25-tki różni się jedynie tym, że itemki, które dropią z 25-tki mają trochę podwyższone statystyki. Dodatkowo jest jeszcze niewielka szansa na drop flying mounta 310%.


Do walki z Onką niezbędne są odpowiednie proporcję drużyny, oczywiście mogą być modyfikowane w zależności od ogarnięcia i dpsu:
3x tank
5x heal
7x mDPS
10x rDPS

Na całą potyczkę składają się 3 fazy:

I Faza:

Najłatwiejsza część walki. MT pulla Onkę i przesuwa się z Nią w miejsce sali na przeciw wejścia. Smoczyca ma nieprzyjemny nawyk machania ogonem i ziania ogniem, więc cały Raid poza MT trzyma się z jej boku - maksymalnie na wysokości przedniej łapy. Tu mała uwaga dla heali - Miłej nudy Very Happy Gdy HP Bossa zejdzie do około 65% rozpoczyna się II Faza.

II Faza:
Smoczyca biegnie przez całą salę w stronę wejścia po czym wznosi się w powietrze. DPSi biegną za Nią, nie przerywając dpsu, tankowie ustawiają się w następujący sposób: jeden przy wejściu do sali, pozostali po obydwu jej bokach, zaraz koło smoczych jaj. Od tej chwili wszyscy rDPSi zajmują się biciem tylko i wyłącznie Onki, reszta DPSów zajmuje się Addami.
Z jaj po bokach sali na początku II Fazy i później co 60 sekund wykluwać się będzie stado (2x 20) Onyxian Whelps. Tankowie zbierają je i ciągną na środek sali, gdzie mDPSi (ewentualnie kilku rDPSów może pomóc) ubijają stadko. Pierwsze wyklucie się Whelpów jest też bardzo dobrym momentem do użycia przez szamana BLa. Trzeci tank musi wziąć na klatę Onyxian Lair Guard'ów, którzy co 30 sekund będą pojawiać się przy wejściu do sali. Addy te co jakiś czas używać będą Blast Novy, która zadaje b. duży damage wszystkim w zasięgu 10 yardów od Guarda. W momencie castowania wszyscy odsuwają się od niego. Ze względu na ten czar konieczne jest niedopuszczenie do pojawienia się 2 Guardów na raz. Jeśli zaś mDPSi dają radę bez problemu ubijać Guardy w ciągu 30 sekund, większa liczba rDPSów może przejść do bicia Onki.
Smoczyca przez całą II Fazę lata po sali co chwilę częstując kogoś z Raidu Fireballem zadającym 7-8k damage. Dodatkowo raz na jakiś czas obiera sobie kierunek, by parę sekund później spalić wszystkich, którzy nie uciekną przed jej zionięciem. Dlatego po pojawieniu się komunikatu "Onyxia's taking a deep breath!", wszyscy podnoszą wzrok do góry i uciekają z lini, wzdłuż której skierowana jest Onka.
Faza II kończy się gdy HP Onyxii spadnie do około 40%. Dlatego też przy 43% wszyscy wyłączają DoTy. Przy 42% przerywany jest dps na Bossie, by spokojnie dobić Guardy i ostatnie stado Whelpów. Po tym MT idzie na środek sali i przygotowuje się do pullnięcia Bossa, a wszyscy rDPSi jak najszybciej dobijają HP Onki do 40%.
Czasami zdarza się, że przed rozpoczęciem III Fazy zdąży pojawić jeszcze jeden Guard. Wtedy tank, 1-2 heali i wszyscy DPSi zostają przy wejściu by go jak najszybciej ubić i dołączyć do reszty przy Bossie.

III Faza:
Ustawienie Bossa i całego Raidu wygląda identycznie jak w Fazie I, z tą różnicą, że nikt nie może stać w pęknięciach widocznych na ziemi. Jest to konieczne, gdyż z tych szczelin, co jakiś czas wystrzeliwać będzie lawa, zabijając każdego na kogo trafi. W tej fazie Onka otrzymuje także zdolność do fearowania, dlatego też przyda się rozstawić szamanów po 1 na grupę, którzy postawią Tremor Totem - może to uratować wiele istnień Very Happy zwłaszcza 1 musi być w grupie z tankami.

Filmik obrazujący taktykę - https://www.youtube.com/watch?v=A6aIgZXZcsU&feature=related

Małe ostrzeżenie dla ludzi, którzy nie mają komputera NASA - w II Fazie wyklucie się Whelpów + dużo efektów AoE powoduje, że zamiast płynnej gry oglądamy pokaz slajdów Very Happy

W przypadku Onki 10-man są pewne zmiany:
Whelpów jest mniej i większość komputerów już sobie z nimi radzi. Jeśli dodamy do tego fakt, że każdy dps się liczy, okaże się, że 10-tkę najlepiej tankuje się na 2 tanków. Whelpy też nie biją zbyt mocno, więc po prostu DPSi czy heale, którzy wzięli na siebie kilka zagubionych whelpów ciągną je na środek do tanka i tak samo jak na 25-tce zabijają głównie korzystjąc z AoE.
Co do składu 10-tki, przyda się co najmniej 3 rDPSów.
Jeśli są ogarnięci tankowie i heale pominąć też można przerywanie dpsu na Once w II Fazie i poprostu dobić wszystko już z Onką na ziemi.


Myślę, że to by było na tyle Wink jak zwykle czekam na uwagi i biorę się za kolejne taktyki.



Niezbędnik Raidowicza:
- program Team Speak 3
- addon Deadly Boss Mods
- addon Pally Power (tylko dla palków)


Ostatnio zmieniony przez Ghaneal dnia Wto Sie 09, 2011 11:09 pm, w całości zmieniany 1 raz (Reason for editing : Małe zmiany w taktyce.)
Powrót do góry Go down
 
[Taktyki] Onyxia's Lair
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» [Taktyki] Vault of Archavon

Pozwolenia na tym forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
Pogromcy Smoczego Ognia :: World of Warcraft :: Player vs Environment-
Skocz do: